tiistai 26. maaliskuuta 2013

Mot grönare ängar

Birka 30.3.2002 - 24.3.2013

Det var inget roligt beslut att ta och jag sköt upp det rätt länge men nu när allt är över så är jag helt säker på att det var rätt beslut. Birka fick galoppera vidare mot grönare ängar den 24.3.2013. Det var en kall och klar söndagkväll, just vid solnedgången som vi traskade upp till ändan av hagen med henne. Allt gick lugnt till och jag höll i grimmskaftet ända in i det sista. Alldeles för tidigt blev vi tvungna att gå skilda vägar och det nog kom en hel del tårar när jag stod där i solnedgången och strök fingrarna igenom Birkas lurviga vinterpäls för sista gången. Men trots det så känns det bra nu efteråt då jag visste att det var rätt beslut.

Tack till världens finaste häst för många undebara år tillsammans med både motgång och framgång. Jag har så många fina minnen från det år vi har delat, dem kommer jag att leva länge på. <3



3 kommenttia:

  1. Hon har nog det bra där hon är. Jag är jätteglad för att jag fick ha henne till min bästis under ett par studieår här i Vasa. Hon har nog minsann förgyllt en massa dagar! :) Ha det bra, ta hand om dig!

    VastaaPoista
  2. Allra käraste Birka!! Vi som ännu saknar henne här i Solf! Så glad att få ha träffat er, och att ha fina minnen av din fina häst!! Många kramar från hela familjen Ros!

    VastaaPoista
  3. Te saitte useamman ihanan yhteisen vuoden, ja monta ihanaa muistoa. Minun muistija ovat; Vera hymyillen Birkan selässä, lentäen esteiden yli. Huulilta saatoi nähdä, että sanoit "Hyyyväää" rakkaalle hevosellesi.
    Sellaista se elämä on, se antaa ja sitten se joskus ottaa.
    Haleja!

    VastaaPoista