lauantai 16. maaliskuuta 2013

x-factor och röntgenmaskiner

På torsdag var lilla Duden så duktig! I boxen fick jag lyfta alla fyra hovar utan problem, borsta runt öronen, sätta på kapsonen och så gick vi en tur i ridhuset. Det gick så fint så! Jag hade lite räknat med att jag skulle vara igång med longering vid det här laget men så långt har vi inte kommit ännu. Chefen har haft fullt upp med nya firman och en av våra egna hästar som fortfarande är halt efter en skada ut i hagen. Split, som blir 4 i år, är fortfarande halt och har varit det sedan oktober. Nu ser det inte allt för lovande ut. Nya röntgenbilder tas i nästa vecka (praktiskt när vi har en egen röntgenmaskin på gården nu för tiden!) så då får vi se hur det blir.

Igår kväll var det choklad och danska X-factor semifinalen på programmet. Idag har jag ledigt och har konsumerat en veckas koldskål ranson före klockan ens är 12 och så har jag öppnat böckerna för inträdesproven till ÅA. Imorgon är det hopptävling med Castanja där vi skall starta i 60 och 70cm klasserna. Målet är att inte vägra ut oss på första hindret.

Lördagen till ära lite musik av danska Kashmir med Seraphina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti