sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Finis' care päckij

Ska börja med att berätta om min alla hjärtans dag som var en rad av framgångar! Det hela började fint, solsken och vackert väder, underbart! Sedan körde jag fast med traktorn ute på gödselstacken. Mindre underbart. Nå, där satt den alltså mycket bra. Kom varken fram eller bak. Så jag hämtade spaden och satte igång med att gräva loss traktorn. Hästskit upp till knähöjd. Traktorn sjönk djupare. Så där fick den stå. Nå, senare på kvällen blev det kallt och vattnet till stallet frös. Hämtada hinkar. Ja och så flög jag av hästen också. Höh, det var inte så dramatiskt. Satt och dagdrömde i ridhuset medan Castanja skrittade på långa tyglar och så faller det lite snö från taket och vi båda väcks ur våra dagdrömmar och så står jag plötsligt stadigt på marken, landade stiligt på fötterna och med tyglarna stadigt i ena handen. På fredag kom grannen och drog upp vår lilla traktor med sin stora traktor.

På fredag fick jag ledigt lite tidigare så dår var det Köpenhamn som gällde! På vägen till tågstationen fick vi punktering. Det tog inte många minuter innan vi hade nytt däck på! Värsta rally teamet. Nå, programmet var följande: buss till Lyngby, Danmarks Tekniske Universitet, fællesmiddag med pasta och maletköttsås vid kollegiet och senare på kvällen till konsert vid DTU och lyssnade till Veto. Lördag såg vi fyra filmer och idag blev det ett besök på National muséet. Hyggelig weekend!

Idag när jag kom hem väntade ett paket på mig. På kortet stod de skrivet "Finis' care päckij" . Innehållet var bl.a. ett paket salmiakki och Sisu, lakrits, en flaska Koskenkorva och så lite musik av Sås & Kopp. Det blir en bra söndagkväll det här! Tack till världens bästa mor, far och bror! <3


Puss och kram till er alla från Duden och Split

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti