lauantai 6. huhtikuuta 2013

Rasmus Walter konsert

OOooh på torsdag körde jag in mot Köpenhamn. Torsdag var en bra dag. Fick ledigt av chefen hela dagen och hade dessutom tillgång till bil. Klockan 12 körde jag till Horse butiken i Roskilde och köpte nya ridstövlar. Därifrån fortsatte jag till RO's Torv i Roskilde (shopping center) och köpte lite chokladmandlar och en ny paita. Så här våren till ära tänkte jag att jag är värd en ny tröjja, även om jag inte har så mycket anvädning för annat än ridkläder här. Men i alla fall. Sedan körde jag hela vägen till Lyngby, ensam, UTAN GPS. Jag är lite stolt. GPSn bestämde sig för att överge mig till danska vägskyltar just när jag var på väg ut från parkeringen vid RO's Torv... Från Lyngby körde vi mot Rødovre på konsert! Jag fick biljetter till Rasmus Walters konsert i födelsedagspresent av chefen och det var en fantastiskt bra present. Rasmus Walter är (bortset fra at han er en mega flot fyr) möjligtvis ännu mer fantastisk live än på radio. Kort sammanfattat var det alltså en stor succé. 

Dudden har haft sadel på ryggen tre gånger nu och inspänningstyglar två gånger. Inte ett enda bocksprång ännu. Snart skall stigbyglarna sättas på så då kanske de blir lite mera fart i pållen. Dudden galopperade också för första gången vid longering igår. Han är kanske världens smartaste 3-åring. Det var inte många meter efter att jag viftat med piskan och sagt galopp så galopperade han snällt runt på volten. 

Imorgon är det jagt i Dyrehaven men för min del blir det högst antagligen inte någon jagt. Castanja var halt på onsdag när vi skulle till hoppträning... Så om hon är det ännu idag står vi över. Corra skall på jagt så då tror jag att jag tar med kameran istället och knäpper några bilder. Vi har lite otur med hästarna här för tillfället tycker jag. Vi tog röntgenbilder av en av heppona på torsdag morgon (börjar bli riktigt bra på att vara röntgenassisten) och bilderna visade ett brutet hovben. Mer om det senare, men den stackars heppan har nog inte länge kvar lät det som. Huijj ujj. 

Nu behöver vi lite Rasmus Walter. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti