tiistai 23. huhtikuuta 2013

Cristie vs Lhasa

Okej, jag överlevde söndagens hopptävling! Det fanns en massa spännande saker på tävlingsplatsen. För det första var det ju Cristies första tävling någonsin och för det andra så var uppvärmningen utomhus, vilket också var nytt för Cristie. Vi har ju bara ett ridhus här hemma så det blev Cristies första tur på en ridplan i söndags. Så, när vi kom in på uppvärmningen fanns där cirka en miljon ponnyryttare med ponnyer i olika färger, storlekar och nivåer av kontroll. Cristie tog det hela relativt lugnt. Efter ett kvarter brydde hon sig inte längre i ponnyerna som kom farande runt henne från alla håll. Uppvärmningen gick fint, inget att klaga på där inte. Det mest spännande fanns inne på banan, nämligen en mur och ett "morotshinder"! Till min överraskning blev muren vårt minsta problem i första klassen (60cm). Vi kom över alla hinder (även om vissa krävde två försök) och över mållinjen i båda klasserna. Stilpoäng blev det kanske inte, men helt klart var det här en succédebut om man jämför men min och Lhasas första hopptävling där vi inte ens kom över STARTlinjen. Nå, Lhasas hoppkarriär blev kortvarig, hon blev ju faktiskt såld som dressyrhäst till Norge.

Jag och Duden tog en liten tur i ridhuset igår. Nu går det så snabbt framåt så man får ju nästan hålla i sig! Igår travade vi redan runt i båda varven (men fortfarande med chefen i longerlinans andra ända) och i slutet så skrittade vi HELT SJÄLV runt två varv i ridhuset. Inga bocksprång men lite fundersam var han när jag plötsligt bad honom att trava med mig på ryggen. Men fint gick det!

Här kan ni njuta att ett klipp från min och Lhasas första hopptävling. Nu när hon har blivit såld så vågar ja visa det. Hehe.


Så några bilder jag knäppte på söndagen efter hopptävlingen. Solsken och gröna hagar, det gillar vi! Och fågellivet vid vår lilla sjö är fantastsikt just nu. 



Fina Credenza

Kasper och namnlöst föl leker

Stora flickorna leker medan småttingarna tittar på!

Duktiga Crisite efter tävlingen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti