sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Världens snabbaste inridning



Japp, så har Lykke också blivit ridhäst. I fredags satt jag mig upp på hennes rygg för första gången. Det här kallar jag världens snabbaste inridning. Efter 5 gånger i manegen kunde jag sätta mig i sadeln. Det tog alltså 5 dagar att vänja Lykke till att ha träns, bli longerad, få på sadel och bära ryttare på ryggen. Jag börjar ju bli bra på det här med inridning! Med Dudden har vi också gjort framsteg. Igår var vi ensamma för första gången, hittills har chefen alltid varit med och hjälpt mig upp på ryggen och hållit ett öga på oss. Men igår klarade vi allt från uppsittning (från en mycket skrämmande stol) till skritt och trav till höger och vänster och avslutade med att stå helt stilla när jag kravlade ner från höghuset. Idag ska vi ut i skogen med Dudden för första gången. Corra kommer med som draghjälp så det skall nog gå bra!

På torsdag var vi på hopptävling med Cristie till Ishøj. Vi startade i klasserna 70 och 80cm. Första klassen var ingen succé. Vi kom i mål utan att bli diskvalificerade men snyggt var det alltså inte. Det kan vi förlåta eftersom Cristie är så ung och det var hennes andra tävling någonsin. Klass 2 gick bättre, vi kom i mål med en vägring och en bom i marken (samma hinder) och bortsett från ett stopp hade vi bra flyt genom hela banan. 

Vi har haft fullt hus här på gården sedan i torsdags! På fredag satt vi 17 personer runt matbordet. På något underligt sätt trillar folk in i vårt hus när helgen närmar sig. På morgonen när jag kommer ner till köket sover folk kors och tvärs över alla soffor. Men det är hur mysigt som helst när huset är fullt! Och häller man lite öl i danskarna så får man höra de konstigaste historier. 


En solig morgon förra veckan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti