maanantai 13. toukokuuta 2013

VIDEO och bilder

Fälttävlan med Corra 28.4.2013 terrängdelen kan du se här! Pappa har, bland annat, filmat vackert danskt gräs!

och så några bilder från förra torsdagens hopptävling med Cristie. Första bilden bjuder jag på... Observera att jag glömde tävlingsjackan hemma, vilket i och för sig var bra eftersom det var cirka + 100000 grader varmt och svetten rann på oss båda. Med jacka på hade jag nog dött av överhettning. Cristie fyller föresten 4 år på onsdag! Så kan man ju hoppas att hon blir gammal och klok.

Ja, en snabb rapport om hur det gick med Dude i terrängen igår. Kortfattat kan jag säga att det hela var en stor succé (som det mesta hittills har varit när det gäller Dude). Det kom bilar från både fram och bak och Duden var hur cool som helst. Han vågade t.o.m gå först både i skritt och trav! Så fick jag pröva hans gallopp för första gången också. Där resten av stallets hästar tar två galloppsprång tar Duden ett. Nu väntar jag bara på att vi ska få ny botten till manegen (borde komma denna vecka) så att jag kan galloppera lite mer på lillpojken.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti