sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Vinterjagt

Wooooohooo! Nu känner jag mig väldigt dansk! Igår deltog jag och Castanja i vår första jakt och det gick superfint. Jag fick rida runt i Dyrehaven i Köpenhamn i röd jacka och vita byxor och DET var SEJT! När jag såg första stocken närma sig hann jag tänka att den såg ju ganska stor ut och så flög Castanja över den. En gång låg jag sådär halft på halsen, ungefär vid hinder nr 5, där fick jag några "ÅÅÅÅHH"-rop efter mig, Castanja överdrev hoppet en aning... Sedan lugnade hon ner sig och resten av hindren kom vi över med inte allt för mycket luftmarginal. Vinterjagten var helt enkelt fantastisk och jag längtar till nästa gång jag kan delta i en jakt. Föreställ er en fälttävlansbana, förutom att man rider 20 hästar i samma fält och det roliga pågår i 1½ timme, istället för 3 minuter! Kan det bli bättre? Lite extra spänning byggs upp i och med att man inte känner banan när man rider den, det är endast banmastern som vet vart man skall rida, så hindren dyker upp lite nu som då. Alltid kul med överraskningar! Men nu har jag alltså bara 7 jakter kvar så får jag delta i Hubertusjagten 2013. 


Corra & Castanja i Dyrehaven

Väntar på start

Fina Castanja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti