lauantai 22. kesäkuuta 2013

Mi piace

ÄNTLIGEN har vi fått ny botten i ridhuset! En månad efter avtalad tid blev botten färdig. Bättre sent än aldrig tror jag man brukar säga. Synd att jag bara hinner njuta av den i tre veckor. Lykke blev den som fick inviga nya botten på torsdag och jag var inte den ända som var glad för den. Lykke var plötsligt tusen gånger säkrare på benen vid longering. På fredag red jag först Corra och sedan Lykke i ridhuset. Lykke får lite mera ros. Hon är en fantastisk häst. Jag fick lov till att kravla upp på henne utan hjälp för första gången och så galopperade vi till både höger och vänster.

Idag har vi varit på tävlingar till Vestervang Rideklub. Jag har tyvär ingen häst för tillfället eftersom Cristie ännu återhämtar sig efter tre stygn i benet. Men barnen startade en klass var på Robbie och Roxy och chefen red 90 och 100 cm på Corra. Tre rosetter kom med hem från tävlingen idag, en till varje ryttare!

Jag har fortfarande massvis av fritid. Så jag har varit ut på joggingtur några gånger och så fick jag för mig att lära mig italiano när chefen hade några gammla böcker från universitet liggande på bordet. Så mitt nya projekt är italiensk grammatik. Hittills går mina konversationskunskaper ut på "Andiamo a prendere un gelato! Vorrei un cono con fragola e cioccolato per favore." Men med det kommer man ganska långt i Italien. Den som någon gång har smakat italiensk glass vet vad jag talar om.


Roxy, vår nygammla ponny på tävling idag

Första tävlingen någonsin! SuperRobbie

Slutade med nöjt ekipage :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti