lauantai 1. kesäkuuta 2013

I'm back!!

Okej, nu är jag tillbaka i pölselandet igen! Min sommarsemester i Finland kändes kort, allt för kort för att hinna träffa alla underbara tillräckligt. Men vi ses i augusti igen!

Här flyter det på, jobbet är inte så jobbigt nu just. Hästarna går ute dygnet runt så stallet står tomt. Dessutom har jag en häst mindre att rida nu just. Dudden har nämligen varit på operation och återhämtar sig som bäst på hästkliniken på Fyn. Det har inte inträffat någon olycka utan chefen bestämde att en lös benbit som han haft sittande i hasen skulle bort. Nu borde han vara i topptrim till hösten ;)

Med Cristie har vi redan hunnit på en tävling. Lahjattomat harjoittelee konstaterar jag än en gång. Lilla 4-åringen hade 2 veckor ledigt, sedan kom jag tillbaka, red henne en dag och startade hopptävling den följande. Klasserna var 60 och 70 cm och vi kom i mål i båda klasserna. Det går bättre och bättre för varje tävling (men nu var ju höjden lite lägre) och i den andra klassen kom vi igenom utan vägringar, vilket är något helt nytt.

Idag har jag lekt veterinärassistent igen. Jag och chefen raspade tänder på Lykke (nu förstår jag varför man skall raspa tänder alltid emellanåt, jösses vilka taggar hon hade i munnen...) och sedan tog vi ultraljud på Jalta. Fölungen var kvar. Det här var alltså dag 30 för Jalta. 10 månader kvar. När jag var yngre trodde jag att människor också var gravida i 11 månader. Fick ju i något skede sedan höra att det bara är 9 månader.

Lykke har också blivit ridhäst på riktigt idag. Jag hoppade upp på henne och travade för första gången runt i ridhuset. Inga problem, hon är så duktig!

Jag har så söta arbetskamrater, från vänster Colby, Credenza, Clara, Jalta,
Casey Jones, Verona, Lykke och Corona

Credenza och Clara

Corona

Lykke förbereds för arbetsdag

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti