maanantai 10. kesäkuuta 2013

Sommarbomb och Dyreskue

Ojj, vi har haft många soliga dagar här i Danmark nu! Jag blev barn på nytt i fredags när min arbetsdag i stort sett gick ut på att underhålla barnen hela dagen. Av någon anledning hade två av barnen ledigt den dagen så vi bestämde oss för att ta riktigt njuta av vädret. Temperaturen låg på +25, dejligt! Först blev det piknik i trädgården med pannkakor och nutella, sedan plask i den lilla "poolen", hoppa på trampolin, springa genom vattenspridaren och ta med Kasper till sjön och simma. Jag blev plötsligt 10 år igen i sällskap av en 7 och 10-åring. Bilder från fredagen följer!

Kasper och jag övervakar poolen

Kasper

Favoritleken

Hästarna 


På lördag körde vi till Roskilde för att se Roskilde Dyreskue. Dyreskue är en jätteutställning med djur, lantbruksmaskiner, mat, trädgårdstillbehör och mycket mer. Där fanns bland annat kor, hästar, kaniner, höns, får, marsvin och hundar. Vi tittade på olika utställningar, bl.a. Själlands bästa mjölkko och några hästshower.

Dyreskue

Carlsberghästarna på dyreskue

Dyreskue

Dyreskue


Dyreskue

Dyreskue

Dyreskue



På eftermiddagen tog jag tåget till Köpenhamn och Lyngby där det bjöds på läcker grillmat! Fick höra att min danska har blivit bättre, men tydligen pratar jag som någon som kommer från Jylland. På Jylland bor det danska bönder. Nu pratar jag som en. Hurra! :)

På söndag kom jag hem från Kph och möttes av ett fullt hus. Jag och barnen körde ner till Ringsted senare på kvällen för att hämta sushi till 11 personer. 

Idag tog jag och Cristie en tur i skogen, Roxy fick sig en omgång i ridhuset och senare på eftermiddagen red jag och chefen ut i skogen på Corra och Lykke. Nu har jag hoppat på Lykke också! Vi tog vägen förbi vår lilla terrängbana på 8 hinder och prövade att hoppa de minsta stockarna. Det gick ju hur fint som helst. Duktig häst! Det var då alltså 4e gången jag rider helt själv på Lykke. 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti