torstai 13. joulukuuta 2012

Finsk akrobatik vol.2

Det bästa som finns är att hoppa med unghästar! Man vet aldrig vad som händer... Cristie fick komma ut till Ågerup igår på hoppträning. Planen är att få henne klar till 4-års championaten i hoppning till sommaren ifall hon inte blir såld. Tränaren tog det här på allvar och medan han förklarade för alla åskådare hur "den lille finske pige skal finde en finsk man og få mange finske børn i dybe finske skove", kämpade vi riktigt fint med Cristie och tog oss runt HELA banan. OBS, Crsitie är alltså 3 år, banan låg på en höjd mellan 60-85 cm och vi tog oss runt! Vi fick in några superfina hopp och några mindre fina hopp. Vattenhindret kom vi också över på 2a försöket! Jag bjöd på en hel del finsk akrobatik även den här gången och lyckades med att slå min hand i sadeln vid en landning. Följden blev en ofrivillig ledig dag idag och kanske ingen landslagstränare för min och Castanjas del i helgen. Min arbetsgivare sa att min hand ser precis ut som Musse Pigs...

Birka har hittat på ett effektivt sätt att få min uppmärksamhet när det är matdags. Hon tycker att det är en jättegod idé att hoppa upp på vattenkoppen med frambenen och stå där och titta ut över stallet. Det är alltså en häst vi talar om. Som står i sin vattenkopp.

Nåja, med en frisk hand och en Musse Pigg-hand så blev det ingen ridning för min del idag. Stallsysslorna gick fint och när det var klart tog jag med min assistent ut i unghästhagen för att få fart i kräken och ta några bilder. Assistenten gjorde ett gott arbete. Här är resultatet.



Min assistent och Colby




Jalta & Colby, mor och dotter

Enemy on ice

The Killer dog Kasper

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti