keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Jul i Angora

Sen den där natten då de blev vinter så har det snöat några centimeter till varje morgon. Jag älskar det! Med ca. 6 km till närmaste lyktstolpe har snön varit varmt välkommen, nu är det ljust och vitt överallt. Det enda jag saknar är ordentliga vinterskor, med broddar och snowpads till hästarna. Vi är som Bambi på hal is med Corra när vi ska ta oss ut i skogen. Castanja vågar jag inte ens försöka gå ut på vägen med nu när det är så halt. Vi skulle nog slå ihjäl oss innan vi når till skogsbrynet. 3-åringarna kan just och just hålla koll på sina egna ben på ridhustets plana botten... 

Idag firar vi en födelsedag här på gården och på helgen har jag planerat att åka in till København för lite julklappsuppköp. Helgen efter det ska vi med heste på springkursus och sedan firar vi jul här och så ska jag ju plötsligt åka hem. Jösses, det är verkligen jul snart! 

Lyssna på världens bästa danska jullåt här!

Ja, och mina abstinensbesvär har blivit stillade, de fanns koldskål att köpa i butiken igen!


Corra, Castanja & Confetti (blått täcke)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti