keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Finsk prinsesse

Idag har jag blivit kallad många namn! Idag har jag bland annat fått heta både  Jukka och Pekka, "finsk prinsesse" och förra veckan tror jag det var Räikkönen. Onsdag, det vill säga hoppträning, det vill säga den ända finskan jag får höra här i Danmark! Måste säga att tränaren visade sig riktigt på styva linan idag och när jag gjorde något fint så fick jag höra HYVÄÄÄÄ och när det gick lite för långsamt - LAUKKA LAUKKA!!!

Både Cristie och Castanja var superduktiga på träningen idag. Cristie har hoppat med ryttare 2 gånger i sitt liv (idag inräknat) och Castanja har hoppat 4 gånger (också idag inräknat). Cristie fick pröva på "tempo spring" alltså en gymnastik serie med 3 hinder. Det tog inte lång tid förän hon hoppade i både trav och galopp och i båda varven. Castanja hade lite mera fart på idag än senast och i slutet gjorde hon några superfina hopp och jag var riktigt nöjd med henne! Vi filmade bägge hästarna idag så bara jag har tid så kommer det kanske än filmsnutt med ungdomarna i huvudrollen.

Imorgon kommer hovslagaren, eller smeden som det heter här i Danmark, och på kvällen är det dressyrundervisning. På fredag händer det grejjer! Då ska vi nämligen köra ner till Dyrehaven i Köpenhamn med Corra och Castanja för att pröva på lite terränghinder! Planen är att få Castanja i form till den 24e januari då den årliga Vinterjagt hålls vid Dyrehaven. Spännande!

Mindre roligt är att Lhasa åker till Norge på lördag men jag är säker på att hon får det gott där. Det är en riktigt duktig ryttare som köpt henne.



Credenza 


1 kommentti:

  1. Hej du finska prinsessan! roligt att ha hittat till din blogg! (ida skvallrade, hon hade hittat den innan mej) Låter som ni har det riktigt bra! nu ska solfstallet börja följa med vad som händer därborta, hoppas på många uppdateringar, ofta..! :o) //Anna&co

    VastaaPoista