keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Lyser I Mørke

Hoppträningen blev inställd idag för andra gången i rad. Trist. Nå, imorgon blir det i alla fall dressyrträning med Castanja på kvällen. Det fick bli en stille og rolig dag istället. Red en tur på Robbie och Criste i ridhuset och resten av hästarna fick hålla ledigt.

Jag tycker att min danska börjar flyta på rätt bra nu och jag förstår i princip allt som sägs. Men så igår kom hovslagaren för att slå på en tappsko. Jag förstår helt enkelt inte vad den mannen säger...

Dagens dåliga nyhet är att det inte finns mer koldskål att köpa i närbutiken. Det är tydligen en sommargrejj och ingen tycks äta koldskål på vintern, förutom jag. Så vad ska jag nu äta i vinter när det är mörkt och blött och ingen koldskål i Hvalsø butiken? Fiskefrikadeller tydligen!

När jag nu nämnde en dålig nyhet så får jag ta och komma med den goda nyheten också. Vi har äntligen fått tag på en ny råttfälla och mer råttgift. Nu ska jävlarna dö :)


Så här fint är fågellivet i vår sjö!!

1 kommentti: