sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Hubertusjagt 2012

Säger bara wooow... Idag har vi alltså varit på den årliga Hubertusjagt som ordnas i Dyrehaven i Köpenhamn. Sammanlagt deltog 160 ekipage som delades upp i två fält, ett för hästar och ett för ponnyer. Vädret var superfint och evenemanget lockade tusentals med besökare till den kungliga parken. Corra startade sin första Hubertusjagt och de gick riktigt fint! Banan var lång, 11 km, och tyvär så såg jag endast 4-5 hinder av totalt 34 hinder eftersom Dyrehaven är gigantisk. Mest spännande var förstås Magasindammen där ett folkhav väntade på att någon av ryttarna skulle trilla i sjön. Så gick de inte och Corra kom fint i mål utan fel! Champagneflaskan låg färdigt i väskan så de blev att korka flaskan då hemmaekipaget kom i mål!

En annan höjdpunkt som jag måste nämna från idag var att jag för första gången fick se livs levande kungligheter. Prins Henry och hans barnbarn, prinsessor och prinsar alltså, besökte jagten och gör de varje år. Så nu har jag sett lite danska kungligheter också! De hele var meget sjovt! ;)

Från igår tåls de att nämnas ett ord eller två om biobesöket på kvällen. Vi körde ner till Hvalsø biografen som sköts av frivilliga. De var verkligen en fin liten biograf och Skyfall, den nya bond filmen, var uppskattad! Fast jag kan fortfarande inte bestämma mig vilket som var bäst, själva filmen eller reklamerna från lokala företag som visades i början... 

Corra

Före start

Corra (den grå)

Nere vid Magasindammen

Corra

Danska prinsar och prinsessor

Champagne efter en lyckad tur!

Slottet i Dyrehaven

1 kommentti:

  1. Va roligt det ser ut! Och fina hästar har ni också! :)
    // Ida

    VastaaPoista