torstai 6. syyskuuta 2012

Busy day

Nu börjar de kännas som jag har fått lite rutin i arbetet! Morgonfodringen och att få ut alla hästarna på morgonen går smidigt redan. Så idag var jag lite tidigare i farten för att hinna motionera alla hästarna. Cristie och Split fick bli första pållarna ut idag. Jag longerade båda med sadel på i manegen. Cristie skötte sig exemplariskt medan Split, som fick på sadel för första gången idag efter sommarledigt, tog en liten rodeo runda förän hon började arbete bra ;)

Ja, så har jag hittat alla spakarna på min gröna "staldkat" som är min nya bästa vän i stallet. Ska ta och se om den vill fastna på bild nån dag!

Efter lunch kom Mikala hem efter en veterinärrunda och vi tog ut Corra och Lhasa på stubbåkern. Jag red Lhasa och Mikala Corra. Birka fick komma ut på sin första ridtur idag och vi lunkade ut en god bit i skogen och såg en fin liten hjort på vägen! Sist fick Castanja sig en tur i longerlinan och hon var den sista hästen för dagen.

Mikala har prickat in en hel del tävlingar och träningar för mig och Lhasa nu efter att hoppträningen gick så fint. Får se vad det blir till! De blir Lhasas första tävlingar! Och på söndag ska jag få vara med om nåt helt nytt! Nämligen en hubertusjakt! Bara som hästskötare åt Mikala och Corrada, men de ska bli spännande!

Imorgon ska "Duden" (Diaducci S f.2010) få sig en andra omgång med Torbern Andersen och hästtransporten. Ska bli intressant att se utvecklingen :D

Lähikuva Duden 2v

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti