maanantai 3. syyskuuta 2012

DEJLIGT!

Jag tycker att en bra tidpunkt för att börja skriva en blogg är när man flyttar till Danmark för ett år. De gjorde jag igår! Och jag stormtrivs redan! Danmark är dejligt! Som tur är danska mycket lättare att förstå än vad jag hade trott.

Planen är alltså att stanna här i Jystrup och arbeta på Svalmstrupgaard Holstenerstutteri i ett år framöver. Birka har jag med mig! Hon anlände alldeles nyss med Björboda Transport och resan från Åbo hade gått finfint. Nu står hon i boxen och ser nöjd ut.

Tidigare idag var jag och Mikala ute på en ridtur, jag med Lhasa (4 år) och  Mikala med Corra (7 år). Sedan var de longering av hästar på tur. Jag fick ta itu med att starta igång ett femårigt fölsto, Castanja, och två treåringar, Split och Cristie. Så första dagen gick bra och nu har hästarna fått kvällsfoder och allt e lugnt :)
Tammamamma ja varsuli

Yritin ottaa kuvan kolmesta 1vstä ja yritys oli minusta aika hyvä!

Kuva otettu yläkerrasta. Vasemmalla asuintalo ja oikealla talli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti