perjantai 28. syyskuuta 2012

Karriärbyte!

Nåjaa!! Tävlingshelgen har börjat! Idag var det klubbmästerskap i dressyr vid AAGS och jag och Lhasa var på plats. De blev Lhasas första dressyrtävling någonsin och de blev en fin 6e placering med 65% i LC och grön rosett! :D Jag tror minsann att de blir karriärbyte och dressyrhäst av tösen istället för hopphäst. Nå, imorgon har hon chans att visa att hon kan ta sig igenom en hoppbana också. De blir klubbmästerskap i hoppning imorgon och vi ska iväg med 4 hästar, så de lär bli än lång dag. Och så på söndag är det dressyrtävling igen.

I onsdags var vi på hoppträning med Lhasa och uppgifterna gick bland annat ut på att hoppa 5 studs i rad. Jag fick applåder av alla i ridhuset efter första försöket, för att jag inte flög av ;) men nära var de! Våra "studs" hade stor liknelse med bocksprång... Sedan gick det hur fint som helst. Så har de varit en hel del köpare och tittat på Cristie, så får se om jag plötsligt får mindre jobb. Castanja och jag var ute på vår första tur HELT ensamma idag. Väl inne i skogen visste hon inte om hon skulle titta på stubben på höger sida, eller stenen åt vänster. Men duktig var hon och vi kom oss hem i ett stycke!

Och så måste jag bara tillägga att idag har det alltså INTE regnat.



Robbie-ponnyn fick också flätor idag! Han startade i ponnyklassen idag och uppförde sig exemplariskt!
Mitt mästerverk

Vill bli ponnyryttare igen när jag ser den här bilden... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti