perjantai 21. syyskuuta 2012

Nede med Koldskål

Det bästa danskarna har hittat på genom tiderna måste ju vara koldskål! Jag tror bestämt jag äter alldeles för mycket av de här... De har absolut ingenting att göra med att det dessutom finns en sång om koldskål som man kan lyssna på medan man spiser de!

http://www.youtube.com/watch?v=tuOo_T7P1Rg

Så igår hade vi dressyrträning nere vid ridskolan. Jag hade med både Lhasa och Birka och det gick riktigt fint med båda två. Tränaren var riktigt bra och passade speciellt mig och Brika. Hon ska börja komma varannan vecka så de blir riktigt fint!Tidigare igår red jag Castanja och Cristie här hemma på gården och i slutet gick vi en sväng på infarten för att pröva de nya skorna. Vi kom förbi både postlådan och soptunnorna utan problem.

Idag har de regnat. Och sen har det inte regnat. Och sed har det regnat igen... Blir inte klok på de danska vädret. Danska väderleksrapporter är inte mycket att hänga i julgranen heller. Men Castanja och Cristie har båda fått sig en omgång i manegen med lite bommar. Duktiga piger! Imorgon ska vi på spring stævne (hopptävling) med Lhasa och de ska bli riktigt spännande att se hur de går. De blir vår första tävling. Har inte så stora förväntningar för hon har en tendens att "gå i lås" vid nya, spännande situationer...

1 kommentti: