sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Fox hunt

Idag har jag sett något av de galnaste som finns inom ridsport, nämligen hubertusjakt! Mikala rider jakt på Corra och idag hade dom en viktig jakt, eftersom en felfri bana betyder att de skulle kvalificera sig för den största jakten som finns i Danmark. Hubertusjagten i Dyrhaven är den största av sitt slag i Danmark och nu ser jag fram emot att åka med som hästskötare dit i november! :D

Resten av söndagen spenderades med duktiga hästar i stallet. Duden och jag överträffade oss själva idag och kom in och ut ur hästransporten flera gånger utan NH tränaren, Torben Andersens, hjälp. De blir nog en riktigt fin liten kille av Duden!

Cristie fick på sig "byxorna" för första gången på flera månader. "Byxorna" är alltså byxor med isydda tyngder för att likna ryttarens skänklar och de binds fast i sadel och stigbyglar för att förbereda hästen för den riktiga ryttaren (lär bli jag...) som så småningom ska hoppa upp. Inte ett enda bocksprång så de verkar ju lovande!

Sedan tog jag ut Lhasa på en tur runt stubbåkern. De var hennes första gång i terrängen utan hästsällskap och vilket lugn! Duktig tös! Imorgon klockan 9 ska jag och Lhasa rida dressyr för en tränare så de ska bli riktigt kul att se hur hon beter sig då. De blir en tur i hästtransporten och så får hon se ett nytt ställe så de gör väl henne gott.

Birka var sist ut idag och vi rejsa runt på stubbåkrarna i solnedgången. Sedan bjöds de på currybroiler och ris hemma på gården. Mums!

Corrada

Riders and horses waiting for the start signal


The end of the 15 km long fox hunt

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti